Hur skapar man trafik till mässmontern?

29 december, 2014 0 av webmaster

När ni kommit till stadiet att ni avklarat all huvudförberedelse inför mässan är det dags att tänka ut en mer konkret strategi för att få ut företagets budskap, och framförallt, attrahera så många besökare. Kanske har ni redan färdigställt och byggt en monter i Stockholm för Älvsjömässan eller någon annan större mässa? I så fall är det viktigt att gå till verket mer konkreta planer kring hur ni gör er synligare under själva mässan.

Emailutskick

Skicka ett kort och koncist email till era tänkbara kunder och samarbetspartners om att ni kommer närvara som utställare på mässan i fråga. Berätta gärna om något erbjudande som kan attrahera dem att verkligen besöka er. Om ni inte valt att skicka en fysisk inbjudan funkar det utmärkt med en elektronisk som bifogas i mailet. Se till att anmälningsprocessen blir så enkel och användarvänlig som möjlig (ofta är det mässan som står för detta arbete digitalt).

Inbjudningar

Det är viktigt att börja med inbjudningar i god tid innan mässan. Gör er publik medvetande om att ni skall vara utställare på mässan samt vilka fördelar det finns att träffa er. Detta gäller oavsett om det är kunder eller samarbetspartner ni talar till. Se till att ha färdiga prospekt eller informationsfoldrar tillsammans med biljetter som ni skickar ut till deltagarna. Det skall kännas personligt att bli inbjuden till just denna mässa där ni som företag är utställare. Skicka allra helst ut fysiska brev och komplettera med email.

Hemsida

Gör en liten landsida med information om mässevenemanget och er roll. Skapa en så tilltalande produktion det bara går. Kunder eller samarbetspartners tittar säkert in på er hemsida om ni annonserar detta i mailutskick eller brev. Skriv inte för långa beskrivningar – satsa på en trevlig och inbjudande copy som verkligen tilltalar läsarna.